Drujbele sunt unelte grozave – atunci când funcționează corect. Iată câteva sfaturi de întreținere a drujbei și a celor mai importante piese de drujbă, pentru ca aceasta să rămână puternică.
Păstrați lanțul ascuțit
Oricine a încercat să forțeze un lanț tocit prin lemn cunoaște importanța unor piese de drujbă ascuțite.
Ascuțirea corectă a unui lanț este o formă de artă, așa că, dacă nu doriți o colecție de lanțuri inutile atârnând pe peretele garajului dumneavoastră, vizitați un profesionist Husqvarna. Probabil că vă va costa destul de puțin și vă va scuti de o mulțime de necazuri.
Cu toate acestea, dacă sunteți ca noi și vă place provocarea de a învăța o nouă meserie, asigurați-vă că:
- Folosiți dimensiunea corectă a pilei. Cutia în care a venit lanțul sau manualul proprietarului sunt două locuri în care puteți găsi aceste informații.
- Șlefuiți la unghiul corect. Puteți achiziționa un calibru de pilă la majoritatea centrelor comerciale care vă asigură că țineți pila corect.
- Șlefuiți fiecare dinte cu același număr de lovituri de pilă (de obicei 3-6).
Aveți grijă la calibrele de adâncime (proeminențele aflate direct în fața fiecărui dinte). Dacă le șlefuiți prea mult, drujba poate „mușca” prea adânc în lemn și se poate bloca sau, mai rău, vă poate dezechilibra. Din nou, folosiți un calibru pentru a vă asigura că ascuțiți corect calibrele de adâncime.
Încordați lanțul corect
Un lanț prea strâns se poate bloca și poate bloca drujba. La o bară fără vârf de role, un lanț prea tensionat se poate supraîncălzi. Atunci când reglați aceste piese de drujbă, țineți vârful barei cât mai sus și strângeți șurubul de tensionare până când ați eliminat slăbiciunea din partea inferioară a barei.
Rodați un lanț nou, înainte de a-l folosi
Când este timpul să înlocuiți lanțul, rodați-l mai întâi înmuindu-l în ulei pentru bară și lanț timp de câteva ore. Astfel, vă asigurați că toate punctele de pivot sunt bine lubrifiate. Apoi, agățați aceste piese de drujbă de un cui și lăsați excesul de ulei să se scurgă înapoi în recipient.
Instalați și tensionați lanțul și rulați până la încălzire. Lanțul se va slăbi pe măsură ce se încălzește, așa că opriți drujba și tensionați din nou lanțul. Apoi, efectuați lucrări ușoare, cum ar fi tăierea ramurilor și a crengilor mici timp de aproximativ 30 de minute. Întindeți din nou lanțul și sunteți gata să vă apucați de lucrările grele.
Curățați filtrul de aer
Menținerea filtrului de aer curat este una dintre cele mai importante părți ale întreținerii drujbei, pentru a prelungi durata de viață a acesteia și a îi crește performanța.
Este singura linie de apărare împotriva ingerării de către motor a rumegușului și a murdăriei, care pot bloca carburatorul și pot face ca ferăstrăul să pornească greu și să funcționeze prost. Contaminanții pot distruge, de asemenea, inelele pistonului, ceea ce face ca motorul să piardă compresie, reducând puterea.
Multe drujbe au un filtru din metal, spre deosebire de un filtru de spumă sau de hârtie. În aceste cazuri, folosiți un compresor de aer pentru a direcționa aerul prin filtru în sens invers pentru a preveni depunerea resturilor mai adânc în mediul de filtrare.
Dacă nu aveți un compresor de aer, bateți filtrul pe marginea unui banc de lucru. Dacă aveți un filtru de spumă sau de hârtie, înlocuiți-l des – este mult mai puțin costisitor decât să înlocuiți întreaga drujbă.
Utilizați benzină proaspătă pentru cea mai bună întreținere a drujbei
Cele mai multe drujbe Husqvarna petrec mult mai mult timp stând în garaj decât tăind în pădure. Pe măsură ce benzina/uleuli îmbătrânește, benzina se poate strica în doar 30 de zile, creând gume și lacuri care blochează carburatorul și duc la porniri dificile și la funcționare neregulată.
Amestecați doar suficient combustibil pentru a rezista 30 de zile. Și mai bine, utilizați un ulei pentru doi timpi formulat cu un stabilizator de benzină. Nu numai că este formulat cu stabilizator, dar luptă și împotriva carbonului pentru a menține curățenia orificiului de eșapament și a ecranului scânteii (dacă este echipat) pentru o operabilitate și o putere maximă a motorului. Utilizarea unui ulei premium în doi timpi este o parte neglijată, dar vitală, a întreținerii drujbei.