In timp ce pentru multi romani munca de acasa reprezinta doar un vis frumos, altii l-au transformat in realitate.
Daca te numeri printre ei, stii, cu siguranta, ca lucrurile nu merg intotdeauna asa cum ti-ai dori. Indiferent daca esti freelancer, daca firma la care lucrezi iti permite sa muncesti de acasa sau daca detii propria firma al carei sediu social este in apartamentul tau, stii ca munca de la domiciliu vine la pachet cu o serie de avantaje, dar poate veni si cu un mare dezavantaj: lipsa productivitatii.
Faptul ca nimeni nu te preseaza sa muncesti incontinuu, precum si lipsa unui mediu de lucru competitiv duce, deseori, la scaderea productivitatii. De vina ar putea fi, insa, si modul in care ai amenajat camera de lucru.
Ce poti sa faci pentru a creste productivitatea
Daca vrei sa cresti productivitatea muncii atunci cand lucrezi de acasa, trebuie sa reamenajezi camera de lucru. Pentru a face acest lucru ai putea avea nevoie, insa, de bani. Cu toate acestea, o simpla cautare pe internet ne arata banii ar trebui sa fie ultima ta grija, din moment ce ii poti obtine foarte rapid si fara garantii printr-o astfel de metoda dedicata intreprinderilor mici si mijlocii.
De altfel, firmele proaspat infiintate au la dispozitie tot felul de facilitati in primul an de la infiintare, precum cele de aici. Singurele aspecte la care trebuie sa te gandesti cu adevarat sunt strategia de business si productivitatea.
Cum ar trebui sa-ti reamenajezi camera de lucru
Mediul de lucru este factorul care influenteaza cel mai mult productivitatea muncii, de aceea ne-am gandit sa-ti oferim sase sfaturi foarte utile cu privire la modul in care ai putea reamenaja camera de lucru:
1. Investeste in lumina „alba”
Daca te numeri printre persoanele mai produtive seara decat in timpul zilei, investeste in becuri LED cu lumina alba. Lumina galbena, cea a becurilor clasice, ne relaxeaza, in timp ce lumina alba este mai intensa si creste capacitatea de concentrare.
2. Profita la maximum de lumina naturala
Lumina naturala joaca un rol foarte important in cresterea productivitatii, de aceea trebuie sa alegi locul potrivit pentru biroul tau. Asaza-te cat mai aproape de fereastra, insa tine cont de modul in care lumina se va reflecta din monitorul tau.
3. Fa ordine pe birou
Dezordinea de pe biroul de lucru reprezinta unul dintre factorii care influenteaza cel mai mult productivitatea. In mod incontient, dezordinea genereaza o stare generala de confuzie, care se transmite si in modul in care abordam sarcinile de lucru.
4. Investeste intr-un scaun confortabil
Din moment ce petreci cel putin 8 ore pe zi la birou, scaunul pe care stai este foarte important. Un scaun confortabil te va ajuta sa te concentrezi la ceea ce ai de facut atunci cand lucrezi, si nu la durerile de spate sau la pauzele pe care simti nevoia sa le iei cat mai des.
5. Asaza biroul intr-o „pozitie de putere”
O „pozitie de putere” pentru biroul tau inseamna, de fapt, orice loc din care vei putea vedea usa de la intrare. Daca usa se afla in spatele tau, tu nu stii cine intra in camera, iar acest lucru genereaza o crestere inconstienta a tensiunii psihice, fapt ce afecteaza productivitatea.
6. Investeste in tehnologie
Unul dintre factorii care scad cel mai mult productivitatea este functionarea greoaie a aparatelor electronice pe care le folosim pentru indeplinirea sarcinilor de lucru. Pentru ca productivitatea ta sa fie maxima, cumpara un PC nou si performant si o imprimanta de utima generatie. In acest fel, productivitatea ta nu va depinde decat de tine insuti.
Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe: