Amenajarea unui spațiu de lucru acasă trebuie să fie o activitate pe care o faci cu plăcere. Cu această ocazie poți să-ți pui în practică spiritul creativ și poți revigora aspectul locuinței tale alături de familie și de cei dragi. Și cum biroul de acasă va fi spațiul în care îți vei desfășura activitatea de la locul de muncă, ai doar motive în plus pentru a-l transforma într-o zonă în care să te simți în largul tău.
Chiar și atunci când biroul nu va fi folosit zilnic, working space-ul tău are nevoie de câteva elemente pentru a oferi cea mai bună experiență. Una care să nu te întrerupă de la lucrurile cu adevărat importante.
Iată, așadar, o listă de care să ții cont atunci când îți amenajezi biroul în propria locuință.
Checklist în proiectul amenajării biroului de acasă
- Lista produselor esențiale la locul de muncă: de la laptop, whiteboard sau agenda zilnică, nu omite nimic. Pune pe o foaie toate produsele care te ajută să îți desfășori activitatea. Nu uita nici chiar de cele mai mici accesorii, așa cum sunt produsele cu care pui în funcțiune electronicele sau cu ajutorul cărora le conectezi. În acest context, verifică să ai toată conectica necesară la îndemâna ta, de la simple cabluri și adaptoare, până la convertoare sau comutatoare specifice.
- Alegerea mobilierului potrivit: în funcție de lista produselor necesare vei stabili tipul de birou și de mobilier auxiliar, necesar pentru amenajarea unui spațiu de lucru aerisit și bine organizat. Nu uita să măsori bine spațiul înainte de a da comanda de mobilier.
- Poziționarea mobilierului în cameră: indiferent de cât de mare va fi biroul tău, este important să îl poziționezi inteligent. Așadar, alege un spațiu însorit, de preferat în apropierea unei ferestre, pentru a beneficia de cât mai multă lumină naturală. Evită să poziționezi biroul cu spatele la geam – lumina naturală s-ar putea să te deranjeze atunci când, spre exemplu, ești într-un meeting online.
- Alege obiectele de decor potrivite: nu uita că biroul de acasă trebuie să te facă să te simți relaxat și în largul tău. Decorează-l inspirându-te din pasiunile tale și include cât mai multe plante verzi. Fiecare detaliu contează, mai ales pentru situațiile în care te vei simți copleșit de taskurile zilnice.
- Mergi pe mâna culorilor deschise: zugrăvește biroul în alb sau într-o nuanță deschisă, care să nu îți obosească privirea. Alege soluții de iluminat confortabile și amenajează totul într-un stil cât mai minimalist. Astfel, atunci când lucrezi, te vei simți mai liber și vei avea impresia de spațiu chiar și în cazul camerelor de mici dimensiuni. Mobilierul și obiectele de decor pot avea și ele culori deschise și vesele.
- Elimină obiectele care îți distrag atenția: din biroul de acasă este bine să renunți la obiectele și produsele care te pot distrage de la activitatea zilnică. Conform homesandgardens.com, atunci când lucrezi remote poți fi tentat să amâni anumite taskuri și să constați că lucrezi cu mult peste program. Așadar, încearcă să rămâi concentrat pe ceea ce contează cu adevărat. Vei avea timp de relaxare de îndată ce ți-ai terminat toate taskurile.
- Folosește un spațiu care să fie doar al tău: atunci când este posibil, este bine să amenajezi biroul într-o cameră în care să nu îți mai desfășori și alte activități. Cu alte cuvinte, nu folosi dormitorul sau sufrageria atunci când lucrezi de acasă. Mai mult, de preferat este să nu împarți biroul și cu alte persoane. Vei fi tentat să te abați de la taskurile zilnice.
După cum vezi, atunci când ai de amenajat un birou acasă trebuie să fii atent la câteva detalii importante care să te ajute să-ți termini la timp treaba. Mai mult, organizarea biroului trebuie să pună pe primul loc confortul tău zilnic și starea ta de bine. Pentru că, după cum bine știm, acasă trebuie să fie locul în care suntem cei mai fericiți, indiferent că ne relaxăm sau că lucrăm remote.
Photo: Unsplash