Anvelopele all season sunt cat se poate de tentante pentru evitarea celor doua drumuri anuale la service pentru schimbarea cauciucurilor de vara si de iarna, precum si pentru a nu mai avea nevoie de un spatiu de depozitare pentru celalalt set. Un hibrid intre anvelopele de iarna si cele de vara, ele pot fi, teoretic, folosite in ambele anotimpuri. Dar sunt doar o solutie de compromis, in conditiile in care nu ofera performante foarte bune nici vara nici iarna, si reprezinta o economie pe termen scurt, pentru ca se uzeaza mai repede. Iata mai pe larg ce trebuie sa ai in vedere daca te gandesti sa investesti in anvelope all season – avantaje si dezavantaje pe care sa le analizezi inainte sa cumperi.
Anvelope all season – avantaje si dezavantaje. Precizari
Anvelopele all season permise in Romania pe timpul iernii trebuie sa aiba inscriptia M+S (Mud + Snow). Anvelopele de iarna au pe langa marcajul M+S si un altul constand intr-un fulg de nea si un munte cu trei piscuri, asa numitul simbol alpin. Prin exceptie, unele tipuri de anvelope all-season prezinta si simbolul alpin.
Anvelope all seazon – avantaje si dezavantaje. Costuri
Pretul unui set de anvelope all – season este aproximativ la jumatate fata de pretul a doua seturi de anvelope – de vara si de iarna. Desi la prima vedere pare mai ieftin sa cumperi anvelope all seson, trebuie sa tii cont si ca au o durata de viata mult mai scurta si va trebuie sa le inlocuiesti mai des. In plus, masina va consuma mai mult carburant.
Anvelope all seazon – avantaje si dezavantaje. Iarna si vara
Anvelopele all season combina calitatile celor de iarna si de vara, oferind o aderenta buna, dar nu optima, in ambele anotimpuri si numai atata timp cat nu trebuie sa faca fata unor conditii climatice extreme. Distanta de franare si siguranta in viraje este direct proportionala cu aderenta anvelopelor.
Anvelopele de iarna au un profil adaptat pentru aderenta pe zapada, un cauciuc mai moale si dispun de un numar mult mai mare de caneluri (acele santuri mici zimtate care permit aderenta pe zapada si gheata). Daca temperatura scade sub 5 grade, in general o anvelopa de iarna va fi mai performanta decat una all season, cele de iarna putand fi utilizate in conditii bune chiar si pana la -30 de grade. Mai mult, anvelopele all season nu ofera tractiune buna pe zapada si nu se recomanda circularea cu ele pe zapada groasa, ci doar pe straturi foarte subtiri.
Anvelopele de vara sunt proiectate pentru a oferi aderenta optima la temperaturi mari, fiind construite dintr-un cauciuc mai rigid care nu se poate comporta bine la temperaturi mici. Folosite vara, anvelopele all-season se pot uza mai repede. Durabilitatea la viteze ridicate si canicula este semnificativ mai redusa.