Construcția de spații industriale sau de locuit moderne este în plin avânt, iar oferta de materiale de construcții tot mai variată. Dar care este însă cea mai viabilă, versatilă, și prietenoasă soluție de construcție – atât cu mediul, cât și cu bugetul?
Anul 2019 s-a remarcat, pe piața panourilor termoizolante, printr-un interes crescut al clienților în materie de soluții inovatoare și revoluționare. Asistăm astfel, la o deschidere din ce în ce mai mare cu privire la noutate, dar și la un număr crescut de specialiști în sustenabilitate și interes în această arie.
Iar atunci când vine vorba despre spațiile industriale moderne – în prezent un subiect în plină dezvoltare – panourile metalice termoizolante sau, „sandwich”, cum mai sunt cunoscute, sunt un produs potrivit: asigură durabilitate, un confort termic ridicat, reduc costurile și timpul de montaj și ajută la economisirea de energie pe termen lung. Folosite pentru pereți, tavan sau podele, acestea reprezintă cea mai potrivită alegere pentru înlocuirea metodelor tradiționale de construcție și de izolare.
Chiar dacă sunt doar câteva decenii de când panourile metalice termoizolante și-au făcut debutul pe piața construcțiilor, beneficiile utilizării acestora au fost observate încă de la apariția lor, făcându-le să fie apreciate și alese de specialiștii din toată lumea. Panourile metalice termoizolante oferă avantaje care țin atât de design, cât și de construcție, reprezentând un mare atu pentru arhitecți, designeri, constructori și proprietari.
Rezistență sporită
Devenite populare în anii ’70, în S.U.A, panourile metalice termoizolante au reprezentat o alternativă ideală pentru vechile materiale de izolare, fabricate din lemn. Perfecționate până în prezent de specialiștii în domeniu, acestea au reușit să surprindă, de fiecare dată, prin eficacitatea pe termen lung, rigiditate și rezistență excelentă la loviturile mecanice.
Timp mai scurt în finalizarea proiectului
Alegerea panourilor termoizolante reduce timpul alocat pentru montare și construire cu până la 3 ori, întrucât toate elementele sunt prefabricate și nu sunt necesare echipamente speciale. În plus, clădirile din panouri termoizolante se pot construi indiferent de anotimp, spre deosebire de cele din beton, care au nevoie de timp în plus de așteptare.
Izolare termică și fonică crescută
Deși la prima vedere, panourile sandwich nu par masive și rezistente, acestea se descurcă excelent atunci când vine vorba despre izolarea termică și fonică. De ce? Datorită materialelor din care sunt confecționate, ce reduc nivelul de zgomot și absorb sunetele în interiorul încăperii. Mai mult decât atât, reduc costurile facturilor la căldură cu până la 50%, fără să reducă din confort și calitate. O relevă fișele tehnice ale acestor produse și cifrele obținute în urma testărilor îndelungate.
Protecție la foc. Panouri metalice termoizolante cu protecție ignifugă, tot mai căutate pe piața de construcții din România
Pentru că tehnologia avansează pe zi ce trece, materialele de construcții devin și ele din ce în ce mai potrivite noilor cerințe de pe piață. Piața de panouri sandwich din România are, în ultimii ani, o noutate pentru clădirile viitorului, promițând construcții mai rezistente în caz de incendii, încă din faza de proiect.
Panourile termoizolante de tip sandwich cu protecție ignifugă pot face ca focul să nu se extindă la clădirile vecine și elimină posibilitatea de emanare a fumului toxic. Chiar dacă prețurile de construcție cu aceste materiale sunt mai crescute, sunt evitate astfel pierderile – de orice natură, în cazul evenimentelor neprevăzute.
Ca un răspuns la cererea tot mai mare pentru panouri termoizolante cu reacție și rezistență la foc din România, fabricile au investit semnificativ în această direcție. De exemplu, Isopan Est a inaugurat o linie de producție dedicată gamei Isofire. Aceasta satisface nu doar cerințele de izolare termică și de fonoabsorbție, ci și de protecție la foc, grație stratului izolator din vată minerală.
„Cererea de panouri metalice termoizolante de pe piața de construcții din România s-a schimbat în ultimii ani. Clienții nu doar că au devenit mai informați cu privire la tipologiile de produse, și implicit cu solicitări punctuale în ceea ce le privește, cât și mai deschiși în a investi în materiale de calitate. Isopan Est nu doar că a venit întotdeauna în întâmpinarea noilor trenduri, ci le-a și stabilit. În ceea ce privește nevoia pentru protecție la foc, venită ca o urmare a noilor reglementări din construcții, am investit nu doar în cercetarea pentru realizarea unei game de produse, ci și a unei linii de producție și în testarea constantă, astfel încât să continuăm dezvoltarea lor”, mărturisește Toni Pera, Director General Isopan Est.
Cât de mare este piața de panouri metalice termoizolante din România?
Piața de panouri metalice termoizolante din România a înregistrat un volum de 6.5 de milioane de mp în 2018, arată un raport emis de Isopan Est, una dintre cele 9 subsidiare, la nivel mondial a grupului Isopan, prezent în 73 de țări, de pe 4 continente.
Lider pe piața locală, cu o cotă de piață de 20%, Isopan Est a exportat, în aceeași perioadă, 52% din producție în țări precum Ucraina, Republica Moldova, Bulgaria, Serbia, Macedonia, Slovacia, Ungaria.