Construcția uriașă de pe vremea lui Ceaușescu. Lacul de acumulare Barajul – Vidraru este situat la 26 de km de Curtea de Argeș, de-a lungul Transfăgărășanului, între versanții Pleașa și Vidraru. A fost ridicat între anii 1960 și 1965 și a fost primul baraj în arc construit la noi în țară. Atunci, investiția a fost una majoră: 1,47 de milioane de lei.
Construcția uriașă de pe vremea lui Ceaușescu
Lacul de acumulare de la Vidraru a fost ridicat în cinci ani, între 1960 și 1965 și a necesit volume impresionante de beton și echipamente electromecanice.
„În anii în care s-a lucrat la baraj (1961-1965) s-au realizat volume impresionante: s-au forat 42 de kilometri de galerii subterane, s-au excavat 1.768.000 de metri cubi de rocă, dintre care 1 milion de metri cubi în subteran, s-au turnat 930.000 de metri cubi de beton, dintre care 400.000 de metri cubi în subteran și s-au montat 6.300 de tone de echipamente electromecanice. A fost o investiție de 1,47 de milioane de lei la nivelul anilor ’60, potrivit paginii de Facebook Geografia Lumii.
Legendele Barajului Vidraru – o adevărată bijuterie inginerească
Barajul Vidraru este considerat de către experți o adevărată bijuterie inginerească. A fost construit însă cu mari sacrificii omenești, circa 80 de persoane au murit, între 1961 și 1966. În plus, unii martori susțin că pe fundul Lacului Vidraru există 42 de kilometri de galerii subterane.
Se zvonește că unii oameni au pierit sub ape după umplerea lacului, pentru că au refuzat să-și părăsească locuințele. Chiar și așa, turiștii vin în număr mare pentru a admira locul.
„Edificiul a fost realizat din beton cu dublă curbură din 22 de ploturi verticale, având o înălțime de 166,6 metri și o lungime de coronament de 307 metri și traversat de nouă galerii orizontale interioare în care se găsesc amplasate aparatele de măsură și control. Pentru realizarea lui au fost necesari 480.000 de metri cubi de beton. Barajul are 6 metri grosime la coronament și 25 de metri la bază si se sprijină pe versanții munților Pleașa și Vidraru”, se mai arată pe pagina de Facebook.
“Barajul Vidraru este proiectat să reziste la orice cutremur şi inundaţie. Singura care ar putea crea probleme ar fi o bombă, care să cadă în amonte de baraj, în condiţiile în care lacul ar fi complet plin şi chiar şi atunci nu s-ar rupe decât prea puţin din partea superioară a barajului”, explica Valeriu Eugen Pop, fost ministru al Mediului.
Sursa foto: universulargesean.ro