Starea pe care o ai atunci când lucrezi este foarte des influențată de modul în care avem organizat locul din jurul nostru. Dacă lucrezi de acasă, este important ca locul în care îți desfășori activitatea să îți dea o stare de bine. Îți vom prezenta câteva idei din care poți afla cum să îți organizezi biroul practic.
Vom ține cont atât de minimalism cât și de alte moduri de organizare, așa încât să poți alege stilul care ți se potrivește cel mai bine.
Cum să îți organizezi biroul practic – factori de luat în calcul
Înainte de a începe să lucrezi la detalii, este bine să ții cont de câțiva factori importanți. Biroul în care lucrezi trebuie să fie cât mai bine luminat, de preferință să aibă un geam cât mai mare pentru a avea lumină naturală. Aceasta nu doar că îți va scuti ochii de vizite dese la oftalmolog, însă și productivitatea va crește considerabil.
Este chiar indicat ca biroul să fie așezat în fața unui geam, astfel încât lumina naturală să vină din față.
Temperatura și nivelul de umiditate este, de asemenea, foarte important atunci când alegi încăperea în care să îți amenajezi biroul. Zgomotul este un alt factor căruia trebuie să îi acorzi multă atenție. Este important în special în cazul celor care sunt foarte ușor distrași de sunetele din jur.
De asemenea, trebuie să ai cât mai mult spațiu de mișcare, indiferent de mărimea încăperii în care ai biroul.
Cum să îți organizezi biroul practic – rafturi pentru spațiu în plus
Pentru încăperile mici, în care spațiul trebuie să fie cât mai puțin încărcat, este ideal să folosiți spațiul de pe pereți. Diferite rafturi sau dulapuri așezate pe podea s-ar putea să ia mult din spațiu. Așadar puteți folosi diferite feluri de rafturi pe care vă puteți așeza cărțile sau instrumentele de scris.
Puteți pune pe perete unul sau două rafturi deasupra biroului. În acest fel nu veți mai fi nevoiți să puneți multe lucruri pe birou. Spațiul acela puteți să îl folosiți pentru computer sau alte device-uri.
Cum organizezi biroul practic – cum faci mai mult spațiu pe masa de lucru
Este ideal ca pe masa pe care lucrăm să avem destul loc și să nu ne incomodeze nimic. În cazul în care lucrați pe computer, puteți opta pentru un suport de perete, astfel că veți avea spațiu în plus pe birou pentru a depozita dosare sau cărți. Aceste suporturi pe perete vă vor ajuta să puteți așeza ecranul să fie la o înălțime bună pentru dumneavoastră. Postura pe care o avem când lucrăm este și ea importantă pentru sănătatea spatelui.
În cazul în care folosiți un suport precum cel de mai jos, veți putea să folosiți și spațiul de dedesubt.
Dacă aveți un spațiu mai mic pentru birou, puteți alege să instalați pe perete un birou ascuns. Acesta se poate strânge după ce ați terminat treaba și încăperea va avea mai mult spațiu.
În cazul în care doriți să aveți și câteva intstrumente de scris la îndemână, puteți să folosiți un organizator mic de birou în care puteți să puneți creioane, carnețele și orice alte obiecte de care aveți nevoie. Aceste organizatoare vă vor ține biroul curat, iar instrumentele de scris organizate.
Un alt mod prin care puteți să vă țineți organizate lucrurile, fără a le așeza pe birou este să folosiți un cărucior cu rafturi și cu roți. Îl puteți muta și mișca pentru a putea avea oricând la îndemână obiectele de care aveți nevoie
Organizare pentru birouri mari
Dacă aveți o încăpere mult mai mare, aveți și mai multă libertate de a vă organiza spațiul. Puteți să folosiți rafturi și mobilier cu mărimi mult mai mari, ba chiar puteți folosi rafturi așezate pe podea. Pe aceste rafturi puteți așeza direct cărțile sau dosarele dumneavoastră, ori vă puteți folosi de recipiente de plastic sau coșuri în care să depozitați obiecte mai mici.
Un alt avantaj pe care îl aduce un spațiu mai mare este faptul că puteți avea și o masă mai mare. Aceste birouri mari pot veni cu rafturi sau alte spații de depozitare practice.
Totuși și în cazul birourilor mai mari vă puteți folosi în continuare de rafturi, sisteme de cârlige sau chiar și panouri pe perete pentru bilețele și liste. Un alt mod de a folosi spațiu de pe perete este prin instalarea unor panouri pe care puteți agăța diferite recipiente pentru depozitarea instrumentelor de scris sau rafturi.
Vă puteți personaliza biroul în așa fel încât să vă reprezinte personalitatea și să vă ofere un sentiment de relaxare atunci când intrați în încăpere