Consumul de filme piratate online, televiziune și conținut muzical în UE este în scădere. Acest lucru a fost dezvăluit de un nou raport al Oficiului pentru Proprietate Intelectuală al Uniunii Europene, potrivit căruia între 2017 și 2018 accesul global la conținut piratat în UE a scăzut cu o medie de 15,1%.
Raportul spune că cea mai amețitoare scădere a fost raportată în ceea ce privește muzica piratată, a cărei utilizare a scăzut cu o medie de 32% în toată Uniunea Europeană. Pe locul 2 este consumul de film (în scădere cu 19,2%) și pe 3 conținutul de televiziune (-7,7%).
Samsung Smart tv – oferte speciale EMAG
Raportul se bazează pe un set de date de peste 70 de miliarde de conexiuni de internet într-o perioadă cuprinsă pe 21 de luni între ianuarie 2017 și septembrie 2018.
Mare parte din această scădere a conținutului piratat se datorează aplicațiilor de streaming pentru muzică și film, precum Spotify, Netflix, Amazon Prime sau HBO Go, dar mai ales unei utilizări pe scară tot mai largă a televizoarelor Smart. Când conținutul dorit este atât de ușor de accesat absolut legal, e și normal ca pirateria să piardă teren.
Nu e o întâmplare, așadar, că scăderea conținutului piratat e în scădere în raport invers proporțional cu creșterea gospodăriilor cu televizoare smart.
România, unul dintre cei mai mari „pirați” europeni în trecut, are în prezent al doilea cel mai ridicat procent de populație care recunoaște că se uită la televizor zilnic, din UE: 90%. Doar Portugalia are mai mult în Europa: 94%, conform Statista.com.
Evident, cei 90% dintre români care se uită zilnic la tv nu urmăresc doar programe tv, ci sunt consumatori de divertisment online, prin canale de streaming, grație smart tv-urilor.
În mai puțin de un an, noiembrie 2018 – iunie 2019, procentul românilor care foloseau servicii de streaming video pentru relaxare în timpul liber a crescut de la 42% la 52%, conform unui studiu publicat vara trecută de Exact Business Solutions: „Digital ®Evolution: Connected Consumer Monitor”, (eșantion reprezentativ la nivel național de 1061 respondenți, internet users, 18-65 ani).
Utilizatorii de internet petrec zilnic între 1-2 ore pentru a viziona filme și seriale, în funcție de platforma de streaming online aleasă. Odată cu această creștere, se remarcă și cea înregistrată de utilizarea smart TV-ului, atunci când ne referim la modalitatea de accesare a internetului. Astfel, în prezent, 36% dintre internauții români folosesc lunar smart TV-ul, pentru a fi online.
„Dacă privim spre cifrele înregistrate acum 1 an și jumătate (primul val al studiului „Digital ®Evolution: Connected Consumer Monitor”, realizat în noiembrie 2017), când doar 24% dintre onlineri utilizau smart TV-ul, constatăm că, în 18 luni, rata de utilizare a acestui tip de device s-a bucurat de o creștere spectaculoasă – de 50%”, a explicat Julien Zidaru, Managing Partner EXACT Business Solutions.
Așadar, tot mai mulți români utilizează smart TV-uri pentru divertisment. Televizorul smart este prezent în una din trei locuințe de la oraș, fiind cel mai răspândit dispozitiv după smartphone, laptop și tabletă, dar și cel mai intens folosit dispozitiv conectat, chiar mai des decât terminale tradiționale desktop, camere de supraveghere a bebelușilor și ceasuri inteligente, se arată într-un studiu realizat de Bitdefender.
Un SMART TV este un televizor inteligent. Acestea se numesc așa pentru că nu au doar funcția clasică a unui televizor, de a retransmite programe prestabilite, prin cablu sau prin antenă, ci cu ajutorul lor se poate naviga pe internet, pot reproduce dvd-uri, pot accesa streaming-uri video, pot fi folosite ca monitoare pentru jocuri și așa mai departe. Unele sunt sisteme proprii ale producătorilor de televizoare, precum Samsung, dar altele, tot mai multe, sunt efectiv identice cu cele de pe telefon sau tabletă, întrucât folosesc același sistem de operare, Android.Toate aceste televizoare smart au o interfață simplă, intuitivă și ușor de manevrat, care face foarte ușoară folosirea lor și a sistemului lor de operare. Mai ales dacă ești deja familiarizat deja cu acesta, de pe telefonul mobil. În plus, o altă caracteristică a smart tv-urilor este că au întotdeauna ecrane de ultimă generație LCD sau LED, cu tot felul de denumiri pompoase derivate din asta: QLED, OLED etc