Un adapost vechi al unei crame din Burgundia, o regiune din partea central-estica a Frantei, a fost complet restaurat pentru a primi o infatisare cu totul noua. Misiunea i-a revenit unui designer interior din Paris, Veronica Isker, adepta unui stil aerisit, asa cum se vede in pozele de mai jos, publicate de Daily Telegraph, care arata transformarea superba a unei crame vechi din Burgundia.
Cladirea din piatra, ridicata in secolul al XVII-lea, a fost renovata pentru a deveni o casa de vacanta. Femeia povesteste cum ea si familia ei cautau un astfel de refugiu departe de nebunia orasului. S-au oprit in final asupra regiunii Burgundia. Pierduta printre renumitele podgorii Cote Chalonnaise si oraselul istoric Beaune, crama pe care designerul a pus ochii era de mai bine de un secol in paragina. Totul parea oprit in timp, isi aminteste ea, fara curent electric si instalatii sanitare, dar cu un farmec aparte.
Lesne de inteles ca efortul de readucere la viata a cladirii a fost unul urias. Familia a petrecut trei veri una dupa alta renovand vechea crama, apeland si la mana de lucru din comunitatile din apropiere. Majoritatea peretilor interni au fost daramati, pastrandu-i doar structurile de rezistenta, grinzile din lemn si acoperisul original din tigla.
In final, casa a fost astfel proiectata: o baie in stanga intrarii principale si un dormitor in dreapta. Majoritatea spatiului de la parter a fost insa rezervata livingului. Sus, la mezanin, exista un dormitor mai spatios si o incapere pentru depozitare. Ferestrele in stil traditional francez, o parte din ele extinse, dau in gradina casei de vacanta.
In transformarea superba a unei crame vechi, Veronika Isker spune ca s-a inspirat din stilul traditional grecesc, cu culori simple si estetice. A mizat pe materiale naturale in amenajarea casei, folosind grinzi din lemn de stejar in stare bruta si lasand gresia veche pe podeaua bucatariei pentru a o delimita de restul livingului in care este incorporata. La baie a lasat vechiul zid din piatra pentru a contrasta cu nou aplicata tencuiala pe ceilalti pereti.
Designerul a apelat in final la piese de mobilier cumparat din targurile de vechituri din Burgundia, multe dintre ele fiind donate de familie. Originea sa letona a reflectat-o prin diferite tipare aplicate pe pereti in timp ce radacinile africane ale sotului sau se regasesc in urcioarele si alte obiecte traditionale.