Mircea Miclea, fost ministru al Educatiei, este de parere ca in scoli ar trebui luate „masuri moderate” pentru a evita raspandirea coronavirusului.
A tine lucrurile sub control nu inseamna, neaparat, a impiedica elevii sa se joace sau sa faca schimb de obiecte, de exemplu, spune Mircea Miclea, intr-un interviu pentru europalibera.org.
„Nici nu cred ca sunt riscuri atat de mari, daca-si schimba pixul sau daca se ating. Ideea este sa nu se atinga tot timpul, sa nu-si tuseasca in fata unul altuia etc. Cred ca niste masuri moderate pot fi realizate in scoli. Cand apar simptome, copiii trebuie tinuti acasa si testati. Cadrele medicale trebuie, de asemenea, testate periodic. In acest mediu trebuie sa se faca testari”, apreciaza fostul ministru.
Testarile „pun scoala pe roate”
Atat eleviii, cat si cadrele didactice trebuie testate periodic, insista Mircea Miclea. „Daca vor sa puna scoala pe roate, atunci trebuie sa testeze periodic cadrele didactice, periodic sa-i verifice pe copiii care merg la scoala, fiindca parintele nu va sti ce inseamna daca un copil are febra. Autoritatile trebuie sa-i testeze pe copiii care au cel mai mic semn de boala. Daca autoritatile vor sa faca un amar de bine, atunci testarile programate de autoritati trebuie focalizate pe cadrele didactice si pe copii”, adauga fostul ministru al Educatiei.
In opinia sa, autoritatile ar trebui sa renunte la birocratie in relatia cu parintii, adica la acea declaratie pe proprie raspundere privind starea de sanatate a copiilor. „In Declaratia pe care o propun autoritatile sunt tot felul de lucruri care sunt imposibil de satisfacut. De pilda, e o cerinta acolo prin care se spune ca parintele isi asuma pe propria raspundere, ca fiul sau fiica sa nu s-au intalnit cu cineva care are Covid-19. De unde sa stie parintele acest lucru? Poate ca a fost la magazine si acolo era cineva infectat, poate ca la scoala este cineva care are Covid-19 sau pe strada”, explica Miclea.
Generatia COVID si riscul analfabetismului functional
In cazul in care cursurile se vor desfasura cu sincope sau se va merge, din nou, pe varianta online, exista riscul exploziei analfabetismului functional, mai ales in mediul rural, avertizeaza Mircea Miclea. Ca solutie, a dat exemplul Marii Britanii, care a alocat 1,5 miliard de lire pentru ca, vara aceasta, sa se recupereze prin medicatii ramanerile in urma.
„La noi nu s-a facut nimic, nici incercari in mai-iunie pentru a vedea cum merg lucrurile, nici acest tip de meditatii prin invatamantul remediabil si nici prin reluarea scolii. De exemplu, cu doua saptamani mai devreme sa se deschida scolile, la 1 septembrie, macar pentru a avea o rezerva de timp daca apare cumva un nou varf in iarna, sa fi fost aceste doua saptamani fie de recuperare, fie de facut materie in avans”, a adaugat Mircea Miclea.
Cititi si: Scoala in pandemie. Acasa sau in clasa?
Cititi si: Cum poate fi oprita pandemia de coronavirus