Un roman originar din Cluj i-a cucerit pe nemti cu un sirop de busuioc african care a ajuns sa se vanda in marile supermarketuri din Germania, precum si in Austria vecina. Povestea lui de succes incepe in 1997, cand a plecat din Romania.
Paul Peteanu, care acum are 46 de ani, a invatat german de la zero si si-a luat licenta in Agronomie. Marea descoperire – busuiocul african – a facut-o in 2011, pe cand se afla intr-un concediu in Franta. „Prima data mi-au atras atentia florile acestui soi de busuioc. De aici am parcurs niste pasi, insa doar dupa ce am studiat bine planta si m-am incumetat sa-mi fac o mica plantatie la 10 kilometri de Munchen”, povesteste romanul, pentru ziare.com.
Cu timpul, Paul Peteanu a dezvoltat produse pe baza de busuioc african, dar de departe cel mai de succes este Blutenrein, un sirop special naturist care i-a cucerit pe nemti.
Cat costa siropul si la ce se foloseste
In principiu, siropul produs de roman nu este altceva decat o bautura racoritoare. „Blutenrein este o licoare rosie care se foloseste ca bautura racoritoare, amestecata cu apa minerala, dar si in combinatie cu diverse bauturi acoolice, mai ales gin, votca si vin. In plus, poate fi utilizat si in bucatarie ca dressing, marinade sau alte creatii culinare”, spune Paul.
De la o investitie initiala de cateva zeci de mii de euro, afacerea s-a dezvoltat tot mai mult, iar azi sticlutele de Blutenrein se gasesc pe rafturile unor importante retele de hypermaketuri si supermarketuri din Germania si Austria. Siropul se vinde in sticle de 500 de mililitri, la preturi cuprinse intre 12,99 euro si 14,99 euro, in functie de magazin.
Pe viitor, Paul Peteanu vrea sa intra cu bautura in busuioc si pe piata din Romania. A incercat sa faca asta si in urma cu aproape doi ani, dar nu a avut cea mai placuta experienta cu colaboratorii, E ciudat sa ajungi sa semnezi contracte, sa investesti chiar bani, iar administratorul firmei respective sa nu-ti mai raspunda la telefon la urmatoarele 50-60 de apeluri. OK, inteleg, se intampla ca lucrurile sa nu mearga neaparat conform planificarii, dar vorbesti cu partenerul de afaceri si cauti solutii, nu te ascunzi”, spuna Paul, care spera sa lanseze bautura in Romania anul viitor.